2013. december 27., péntek

Filckorona lány és fiú változatban

Idén úgy döntöttem, hogy minden ajándékot én magam készítek a gyerekeknek. Ez többé-kevésbé sikerült is. A lányomnak egy filckoronát készítettem, hozzá való varázspálcával... majd arra gondoltam, hogy a kisfiam ki fog akadni, ha neki nem lesz, így hatalmas fejtörés után neki is elkészült a korona és a pálca is. Hát a lányomról hajmosáskor se lehet leimádkozni, a fiam ránézni se hajlandó. Szóval ha az átlagot nézzük, jól sikerült:)



Hetekig (nem vicc, tényleg!) a netet böngésztem, hogy melyik lesz az a korona, amit el szeretnék készíteni. Találtam rengeteg gyönyörűt, de az igazi nem jött szembe. Úgyhogy összegyúrtam mindent, ami a látottakban tetszett és elkészítettem a rózsás, csipkés, kétszínű koronát a hozzá illő szalagos varázspálcával. Egy ilyen elkészítése nem olyan nagy dolog, lemértem, egy rózsa kivágással, összevarrással együtt 5-6 perc mindössze. A varrás nekem sokáig tartott (több éjszaka:), de a legtöbb mégis a tervezés volt.

A filcrózsa elkészítése:



 Egy poharat körberajzolva hullámosan, spirálban kell kivágni az anyagot.


Belülről haladva feltekertem, néhány soronként összevarrtam az alját. 






Nagyon jó tartású korona lett, mert vastag gyapjúfilcből varrtam, dupla anyagból. Nem ér teljesen körbe, a hátuljába gumit varrtam, melyet egy kinőtt kisruhából kivágott anyagba húztam.



A varázspálcák egy fakanál köré varrva készültek.



A fiúkorona viszont... álmatlan éjszakáim voltak miatta. Mert nem szerettem volna űrhajós, kisautós, kukacos, név-feliratos koronát, de sima egyszerű cikkcakkosat sem. Ha pedig bármi díszt, gyöngyöt ráteszek... az olyan lányossá változtatja rögtön. Hiába nézegettem a Pinterestet,  gugliztam mindenféle nyelven.... nem sok ötletet kaptam. Végül találtam itthon egy marék matt üveggyöngyöt, odapróbáltam és tádám. Elégedett vagyok a végeredménnyel, szerintem nagyon pasis korona lett. A kisfiam véleménye viszont annyi, hogy a gyöngyöket a fogával szaggatja le róla:) 

A lány koronához egyébként készítettem egy hercegnő ruhát is. Sajnos nem én varrtam, olyan egyszerű oknál fogva, hogy sikerült pofátlanul olcsón hozzájutnom egy kész tüllruhához, az időm pedig nagyon kevés volt. Így annyit tettem, hogy pántot és kis rózsákat varrtam rá, hogy a koronához illő legyen. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT, ÍRJ NEKÜNK!